Vinterferien i Ånstadblåheia

Vi vil takke alle som har tatt turen til Ånstadblåheia Alpinsenter i vinterferien! Vi håper dere har hatt en fin stund i bakken hos oss! I uke 10 har vi hatt hele 1207 gjester i anlegget, og 15204 heisturer i hovedheisen! Det er svært fine tall, som vi smiler fra øre til øre for!

Søndag for et par uker siden hadde vi lynnedslag i bakken, som førte til at billettskanneren til skitauet har vært ute av drift denne uka! Skitauet har også vært hyppig besøkt av både store og små disse flotte vinterferiedagene!

Barneløype og is til barna

Lørdag ble det arrangert løype for barna med speaker! Dette var veldig populært, veldig mange deltok og prøvde seg på løypa! Både lørdag og søndag ble det delt ut is til alle! Leon, som jobber i anlegget stilte sporty opp og tok på seg Diplom-is kostymet og kjørte ski fra toppen! Deretter delte han ut is til alle! At det var seks minusgrader ute, så det ut til at få brydde seg så mye om! Et veldig populært tiltak både en overskyet lørdag og en solrik søndag!

Leon tok turen fra toppen av skitrekket og ned både lørdag og søndag og delte ut gratis is, sponset av Diplom is og Rema 1000. Veldig populært!

Tråkkemaskinen fikk en brå stopp

Fredag kveld ble det stopp på tråkkemaskinen. Mange har lagt merke til at denne har stått parkert på toppen de siste dagene. Et hendelig uhell sørget for at beltet på ene siden ble dratt av! Lørdag formiddag ble det jobbet i timesvis for å få dette på plass igjen. Sortland og omegn Skiklubb stilte opp med sin tråkkemaskin for å hjelpe til med å dra beltet på plass. Etter fem-seks timers arbeid lyktes de med det! All takk til skiklubben som stilte opp og hjalp til i en kjedelig situasjon! Til alt hell har det vært fantastiske forhold både lørdag og søndag, slik at bakken har holdt stand. Heistraséen har de ansatte jevnlig jobbet med å holde intakt for kundene! Maskinen er nå kommet ned av fjellet og klar for preparering av alle løyper og traséer i morgen tidlig!

Sortland og omegn Skiklubb hjelper til med sin tråkkemaskin.

Masse snø og nydelig vintervær

Uka startet med at vi fikk rikelig med påfyll av snø! Tett mot en meter snø lavet ned og sørget for at vi fikk veldig gode pudderforhold de første dagene denne uka. Det var det mange som benyttet muligheten til å teste ut, og onsdag og torsdag ble to svært gode pudderdager! Torsdag skinte sola på klar himmel og nesten 250 gjester tok turen til flotte Ånstadblåheia! Søndagen ble en fantastisk avslutning på vinterferien hvor igjen nesten 250 gjester tok turen!

En ulykke på en uke

Til alt hell har vi bare hatt en ulykke denne uka, til tross for et stort antall besøkende og hele 54 åpne driftstimer! Ulykka var av mindre alvorlig grad, og skjedde i nedfarten fra toppen. Det er vi godt fornøyd med.

Vi ønsker oss mange dager av denne sorten!