VIKTIG MELDING ANGÅENDE SESONGÅPNING 2019

Sortland Alpinklubb har nylig fått den tunge bekreftelsen på at levering av drivstasjon til hovedheisen vår vil bli forsinket til i slutten av januar. Dette skyldes at en av de utenlandske leverandørene ikke har klart å fremskaffe deler til enheten i tide. I alpinanlegget vårt er alt klart til installasjon, og når utstyret blir levert tar det 2-3 dager å få heisen i gang.

Barneskitrekk

Når det gjelder nytt barneskitrekk blir dette godkjent av vår leverandør denne uka. Når godkjenning er i orden, kan Statens jernbanetilsyn behandle ferdig søknaden vår, for å gi driftstillatelse på det nye skitrekket. I beste fall kan slik behandling være gjort i midten av januar, og dersom vær og forhold tillater det kan anlegget åpnes fra 3.mast og ned. Mer informasjon kommer så snart godkjenning er i orden.

Skidata billettsystem

Som om ikke dette var nok, har vi også i dag fått bekreftet forsinkelse på nytt billettsystem, som etter avtalen skulle leveres oss denne uka. Dette nye billettsystemet blir nå først levert i uke 1 eller 2. Sesongkort til anlegget vil derfor ikke kunne trykkes før senest i uke 2.

Sesongkort-kjøp

På bakgrunn av dette, ser vi oss nødt til å gi alle våre sesongkort-kjøpere anledning å trekke sin bestilling eller kreve pengene tilbake. Til tross for at sesongkort-kjøp innehar en viss risiko når det gjelder vær og forhold, er vår plikt i denne avtalen å stille et åpent anlegg med skiheis. Alle sesongkortkjøpere har fått e-post fra klubben. Dersom dette ikke gjelder deg, ta kontakt med oss på post@sortland-alpinklubb.no

Vi håper at så mange som mulig velger å støtte opp om klubben og beholde sine bestilte sesongkort. Likevel, har vi full forståelse for de som velger å avbestille sine kortkjøp. Ettersom januar de siste årene har vært en noe ustabil måned værmessig, har vi ikke hatt mulighet til å åpne før i slutten av måneden. Dette trenger ikke å bety at årets sesong blir slik, været kan man ikke forutsi. Det vi kan love er at vi i tiden før åpning skal gjøre det vi kan for å klargjøre bakken for bruk, slik at vi kan åpne så snart heisen er ferdig montert.

Vi er naturligvis både oppgitt og trist for at leveringstiden ikke kan overholdes, vi har hatt stor tro på at prosjektet skulle komme i havn til planlagt tid nå i starten av desember. Det er dessverre ingenting vi kunne gjort annerledes for å påskynde denne prosessen. Vi beklager på vegne av klubben.

Sortland Alpinklubb, styret.