Påskeåpen kafé i Ånstadblåheia

Skjærtorsdag, langfredag og påskeaften holder vi påskeåpen kafé fra kl. 12.00-16.00. Vi selger kaffe, saft, vafler og pølser og et utvalg av kaker. Klubben vil sørge for at bakken er preparert for aking fra 3.mast og ned. Det er mye puddersnø i fjellet og fine forhold til å kjøre ski fra toppen, for de som ønsker å ta beina fatt. Som et ekstra-tilbud stiller klubben med scooter og slede, og tilbyr å kjøre opp alpinutstyret ditt til toppen kl. 12.00 både torsdag, fredag og lørdag.

Påske-quiz

I kafé kan “Påske-quiz” ark og kart hentes og her er det er mulig å delta som enkeltperson eller lag på inntil fem. Quiz-arket kan leveres inn i kafé når minst 8 av 10 gåter er løst og trekning blir foretatt rett etter påske. Quizen passer for både voksne og barn, og er en super familieaktivitet med litt aktivitet for både kropp og hode! Quizen er gratis å delta på!

Blåhammerdalsvannet

Vi preparerer også traktorveien innover til Blåhammerdalsvannet, her kan dere ta turen til fots eller på ski, turen er ca 3 km tur/retur fra parkeringsplassen og veldig barnevennlig.

Sortland Alpinklubb benytter også muligheten til å ønske alle en riktig god påske!