Linnéa vant gull under NNM i Tromsø

En liten og god gjeng på 7 stk fra Sortland Alpinklubb var sist helg i Tromsø hvor våre aktive alpinister deltok på Nord Norsk Mesterskap (NNM) Alpin Ishavsrennet 2019.

Klubben deltok med 4 aktive løpere i aldersgruppen 10-16 år. Det ble kjørt både slalåm, storslalåm (kun 1. omgang tellende grunnet utfordrende vær og løypeforhold) og Super-G for aldersgruppe U12 og eldre.

Nordnorske mestere utnevnes i klassene U14 og eldre. I storslalåm fikk Sortland Alpinklubb en Nord Norsk Mester i JU16-klassen ved Linnéa Solvoll Laupstad.
I slalåm ledet Linnéa etter første omgang, men var uheldig og kjørte ut i andre omgang. I Super-G endte hun på en 4.-plass.

I U12-klassen var klubben representert med William Svartsund. I slalåm var William uheldig og kjørte ut i første omgang. I storslalåm endte han på en fin 13.-plass og i Super-G endte han på en 15.-plass.

Klubben deltok i tillegg med med to flinke løpere i U10-klassen som kjørte renn lørdag og søndag – Christian Svartsund og Karl Even Heggeli.

Gratulerer til alle våre løpere med flott deltagelse og fine stortslige prestasjoner.

Tusen takk til Tromsø Alpinklubb for vel gjennomført renn!