Sortland Alpinklubb bemerket seg på årets BWC i Narvik

I helga har Narvik Slalomklubb arrangert Barnas World Cup som omfatter aldersgruppene U8 og yngre og opp til junior 1 og 2. Rundt 180 utøvere fra store deler av Nord-Norge og Sverige har deltatt i denne cupen.

Sortland Alpinklubb stilte med 16 utøvere fra U8 og yngre og opp til Junior.

Aktive utøvere fra Sortland Alpinklubb

Gull til Linnéa og sølv til Andreas

Til tross for at det ikke har vært forhold for å trene i Ånstadblåheia før inntil nylig, har Linnèa og Andreas fått startet årets sesong godt med opptrening i både Østerrike og Finland. Videre har Narvikfjellet vært brukt for å få formen på plass før årsskiftet. All treningen gir gode resultater til både Linnèa i U16 og lillebror Andreas i U14. Linnèa stakk av med seieren i både Super-G og storslalåm, mens Andreas klarte å kapre hele tre 2.plasser med seg hjem fra BWC. Det ble sølv i alle tre rennene; slalåm, storslalåm og Super-G.

Andreas Solvoll Laupstad, U14.

I tillegg vanket det sammenlagtpremier til de begge to i cupen. Linnèa vant gull og Andreas vant sølv for beste sammenlagte tider!

Sortland Alpinklubb er stolt over og glad for å kunne levere gode resultater og for at vi kan dra på renn med så mange aktive utøvere som vi gjør. Både utøvere og foreldre har hatt en fin helg sammen og ser frem til neste rennhelg!