Deltok på intensivkurs i slalåm

Onsdag og torsdag har Sortland Alpinklubb arrangert alpinkurs for flere blide og lærevillige ungdommer fra Afghanistan, Eritrea og Somalia. Ungdommene som var mellom 15-20 år hadde ingen erfaring med alpinsporten før de startet på kurs i går, men har i løpet av fem intensive timer lært seg å mestre både bremsing og svinging som er grunnleggende i slalåmkjøringen! Da kurset ble avsluttet var de alle strålende fornøyd og fast bestemt på at de skulle tilbake til slalåmbakken!

Kurset ble holdt av Sortland Alpinklubbs egne trenere og aktive utøvere. Både Karl-Thomas Laupstad, Glenn Bowitz, Torkil Norum og Rune Svartsund er imponert over hvor raskt teknikken satt. Det er ingen tvil om at det er gøy å være trener når man ser at de mestrer det så raskt og smiler fra øre til øre, sier Svartsund.

Sortland Alpinklubb ønsker alle lykke til og håper at vi ser dem snart i bakken!